Mijn Tele2 App : Check je verbruik

Mijn Tele2 AppEindelijk heeft Tele2 deze week een app gelanceerd om inzage te krijgen in je resterende belminuten, smssen of databundel. Tele2 lag hiermee nog achter ten opzichte van de andere grote providers maar heeft dit nu eindelijk voor elkaar.

Aangezien dit de eerste versie is, welke sinds januari van dit jaar is getest door een beperkte groep klanten van Tele2, kun je er natuurlijk vanuit gaan dat de app nog niet perfect is. Ik ben dan ook wel een aantal verbeter punten tegen gekomen.

Na het downloaden en openen van de app moest ik inloggen. Aangezien ik niet wist wat het wachtwoord was heb ik gebruik gemaakt van de “Wachtwoord vergeten” functie. Deze functie was overigens half verstopt aan de onderkant van het scherm, de tekst was niet helemaal zichtbaar en je kon niet naar beneden scrollen.

Eénmaal op de link geklikt kreeg ik een verzoek om het mobiele telefoonnummer in te vullen, dit heb ik gedaan en ik kreeg daarna meteen een SMS met een 4 cijferige PIN code en een link. Na het openen van de link moest ik het telefoonnummer en de PIN code invullen en mocht ik daarna een eigen wachtwoord instellen.

Vanuit ditzelfde scherm kon je naar de inlogpagina van de app gaan, deze link werkt echter niet en gaf mij een foutmelding in de browser. Ik heb daarom handmatig de app geopend en kon inloggen met het nieuwe wachtwoord.

Ik kwam meteen uit bij een scherm waar ik netjes het verbruik en de resterende minuten en smssen van de belbundel zie, samen met het aantal dagen totdat de bundel weer aangevuld wordt. Daarbij zie je meteen het bedrag van de laatste factuur en heb je toegang tot een overzicht van oudere facturen.

Vanuit het menu kun je tevens jouw gegevens bekijken maar helaas niet wijzigen. Ook heb je in het menu toegang tot het Tele2 forum en de gegevens van de klantenservice. Bij deze klantenservice optie is een “Virtuele assistent” aanwezig waarmee je kunt chatten. Helaas reageerde mijn toetsenbord niet op het invoer-veld en kon ik geen vragen stellen.

Gelukkig kun je ook rechtstreeks vanuit de MijnTele2 App feedback versturen naar Tele2. Door deze functie zal Tele2 waarschijnlijk snel op de hoogte gebracht worden van alle bugs en deze hopelijk snel oplossen.

Ondanks de schoonheidsfoutjes, werkt de basis functionaliteit wel prima (voor zolang ik heb kunnen testen) en is erg duidelijk. Het zal een kwestie van tijd zijn totdat deze kleine problemen opgelost zullen zijn. Ik denk dan ook dat er een grote groep Tele2 klanten erg blij zullen zijn met deze nieuwe app.

AndroidBytes Waardering:
Rating 30

Screenshots:
Mijn Tele2 App 3 Mijn Tele2 App 2 Mijn Tele2 App 1

Download Mijn Tele2 App

Download via Google Play
Download via QR Code:
QR Mijn Tele2 App

6 gedachten over “Mijn Tele2 App : Check je verbruik”

    1. Als je de app eerst verwijdert van je telefoon dan kun je de app daarna als het goed is gewoon opnieuw downloaden en installeren. Probeer eens of dat je probleem verhelpt.

  1. Ik heb MijnTele2 gedownload maar kan niet inloggen en geen account aanmaken omdat dit buiten beeld van mijn Samsung Ace valt. Hoe kan ik nu een login verkrijgen? Inloggen op Windows lukt wel maar dit wachtwoord wordt niet herkend op m’n mobiel.
    Bij mobiel inloggen via de webbrowser op mijn mobiel krijg ik de melding ‘Oeps, er is iets mis gegaan. Excuus …’.
    Hoe nu verder??

  2. waardeloos proveider ik zweer het zonde voor mijn geld gelukkig ik heb jaar abonement volgende jaar beter bij een andre proveider abonement afsluiten

  3. Spijt als haren op m hoofd.nooit meer tele2.al geven ze geld toe!! De irritatie die je als gebruiker ervaart is te lang om op te noemen.woon notabene midden in randstad.!!bovendien wordt om alles heengedraaid.!!!men moet zelf weten maar ik zeg….niet doen..!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vul de rekensom in (tegen spammers) *